piątek, 31 lipca 2015

DIETETYCZNE PLACUSZKI TWAROŻKOWE


 Czyli krótko mówiąc, mini sernik na patelni :)
Puszysty serniczek w 5 min? Kuszące, nieprawdaż?
Te twarożkowe placuszki smakują niesamowicie, a ich przygotowanie jest bardzo proste.
Ponadto są dużo zdrowszą i w dodatku dietetyczną wersją pysznego, ale równie kalorycznego serniczka.
Do moich dodałam nieco kakao, bo jestem ogromnym czekoladożercą. Te z kakao również smakowały bardzo dobrze, ale nie tak samo jak te bez :)
Jeśli ktoś będzie próbował tego przepisu - a mam wielką nadzieję, że tak - to polecam dodać kakao do ciasta na samym końcu, jak już usmażymy większość placuszków, ten ostatni możemy zrobić z kakao. Przekonamy się co nam lepiej smakuje :)
Osobiście bardziej polecam "surową wersję" placuszków, a oto składniki:

200g chudego twarogu
3 jajka
2 łyżki ksylitolu
parę kropel aromatu o dowolnym smaku
3 łyżeczki mąki pełnoziarnistej
3 łyżeczki mąki pszennej

Białka należy oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. W osobnej misce wymieszać dokładnie pozostałe składniki na dosyć jednolitą masę - można pomóc sobie mikserem.
Następnie połączyć stopniowo ubite białka z powstałą masą serową.
Smażyć na suchej patelni jak naleśniczki :)
Same w sobie mają cudowny smak, więc można jeść na "sucho", lub z dowolnym domowym dżemorem :) Następnym razem poleję je chyba roztopioną, gorzką czekoladą - na pewno się sprawdzi w swojej roli :)
Smacznego!








4 komentarze :

  1. Trafiłam na odpowiedniego bloga, bo akurat zmagam się z dietą redukcyjną :) Zdjęcia są baaardzo apetyczne i zachęcają do gotowania.
    Blog obserwuję i zapraszam do mnie, dopiero zaczynam i jeszcze dużo pracy przede mną ale może zostaniesz ze mną na dłużej :) http://independentgirl98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat jestem na diecie więc wpis przydatny. Placki wyglądają smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka